Pagina's

vrijdag 24 februari 2017

Koppiekrauw!

amigurumi dendennis haken kletsmajoor papegaai vogel
Eindelijk is ie af...  ging niet helemaal zonder problemen maar het resultaat is beter geworden dan ik had gehoopt.

 Kletsmajoor van DenDennis 
uit het boekje Prettig gestoorde Amigurumi.


Na wat haakwerk zonder patroon, met wisselend succes, vond ik het weer eens tijd worden om simpel een patroon na te haken. Het werd deze, stond al een poosje op mijn lijstje. 
Maar het ging allemaal niet zo probleemloos als ik had verwacht. 
Eerst bleek er een verspringing in het patroon te zitten (buikje kwam niet recht onder de kop terecht), vervolgens bleken mijn combinatiekleuren niet mooi dus een nieuwe combinatie gezocht. Een van die kleuren was ook maar net-aan genoeg (twintig centimeter restdraad overgehouden..) Vleugels heb ik trouwens niet volgens patroon gemaakt. Wat ik jammer vond aan het patroon was dat de ogen aan de 'achterkant' zitten ofwel aan de kant waar de nieuwe rij begint, hierdoor vind ik zijn koppie wat minder symmetrisch geworden, maar vanwege zijn buik toch maar het patroon aan gehouden. En ook vond ik het een heel gedoe om de snavel te bevestigen, geen tips of iets in het boekje te vinden, jammer! Tot slot, een volgende keer zou ik zijn staartpunt in de kleuren van de bovenliggende veren haken.