dinsdag 12 april 2016

Snoopy en Woodstock

amigurumi haken peanuts snoopy woodstock hond vogel

Hoera, Snoopy en Woodstock zijn klaar! Nu mogen ze poseren voor op de blog!
amigurumi haken peanuts snoopy woodstock hond vogel

amigurumi haken peanuts snoopy woodstock hond vogel

Eerst maakte ik Woodstock, ik maakte gebruik van dit patroon maar heb me er niet helemaal aan gehouden. Ik haakte met dubbele draad en haaknaald 6. 
Daarna was Snoopy aan de beurt. Nergens vond ik een patroon naar mijn zin; of het was te groot, of het was te klein, of de voeten waren raar... Dus ik ben zelf maar wat gaan uitproberen. 
Ik heb eerst het hoofd gemaakt, dat lukte vrij snel. Het lijf heb ik twee keer deels uitgehaald omdat de verhouding niet helemaal naar mijn zin was. Handjes was een verhaal apart, ik wilde hoe dan ook vingers. Diverse opzetjes gemaakt, alles op papier gezet, want na één handje moet er ook een identiek tweede handje komen. Uiteindelijk een handje naar mijn zin gemaakt (de tweede ging een stuk sneller!) En vervolgens de voetjes, ook weer net als de handjes heel wat haakwerk en schrijfwerk voordat het definitieve voetje er was. Voor de oortjes heb ik een variant gemaakt op een eerder ontworpen oortje (waarom het wiel opnieuw uitvinden?) dus dat ging lekker snel. De neus daarentegen had ik op een bepaald moment in vier varianten, de minst slechte is op het gezicht gegaan. Tot slot een staart, en toen was ie ein-de-lijk klaar! 

Was erg leuk om te maken, zeker nu het resultaat toch wel geworden is wat ik in mijn hoofd had. Tussentijds heb ik daar af en toe flinke twijfels over gehad. Woodstock is in verhouding wel wat te groot voor Snoopy maar ik vind het wel leuk zo.

(update: patroon staat inmiddels onder tabblad 'eigen patronen')




13 opmerkingen:

  1. Oooooh wat is deze gaaaahaaaaaf! Heb je ook een patroon (eventueel te koop???). Ik heb een meisje dat helemaal gek is van Snoopy en zou haar super graag verrassen!
    DANK DANK DANK Groetjes
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja deze is inderdaad leuk zeg! Ik ben ook dol op snoopy en heel mijn huis hang er vol mee.

      Verwijderen
  2. Bedankt voor het enthousiasme! Ik had mijn aantekeningen van mijn patroontje al wel overgenomen in mijn boekje, maar nog niet helemaal perfect uitgewerkt. Ik ga dit inscannen en voorlopig onder het tabblad 'patronen' plaatsen. Ik weet niet of alles even duidelijk is, maar het is wel mijn bedoeling om later goed uitgewerkt nog te posten.

    (Even ter info, met dubbele draad zeemanwol en naald 6 is Snoopy bij mij 33 cm hoog geworden.)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo, ik vind deze geweldig. Ik heb net het hoofdje en lijfje klaar. Kunt u mij uitleggen hoe ik moet meerderen bij de beentjes? Ik begrijp de aantekeningen tussen haakjes niet alvast heel erg bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. sorry voor late reactie.
      R1 6v in cirkel
      R2 6* 2v in v =12
      R3 2*(1v; 1v; 3v in v; 3v in v; 1v; 1v)
      R4 2* (1v; 1v; 2v in v; 1v; 1v; 2v in v; 1v; 1v; 2v in v; 1v)

      Verwijderen
    2. R5+6 26v
      R7 4*1v; 4* 2samenhaken; 4*1v; 3v; 2*2samenhaken; 3*1v
      r8 1v; 2samenhaken; 3samenhaken; 3samenhaken; 2samenhaken; 4*1v; 2samenhaken; 3*1v
      R9 2*1v; 2samenhaken; 9*1v
      R10-12 12v rond.
      Sluiten met een halfvaste.

      Verwijderen
    3. Eigen krabbels zijn voor eigen gebruik erg handig, maar inderdaad niet altijd even begrijpelijk. Ik heb hierboven geprobeerd netter uit te werken.
      Succes verder met haken, ik ben benieuwd naar het resultaat.
      Groeten, Miranda.

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Patroon van woodstock http://chtitegeekette.blogspot.nl/2014/06/im-little-woodstock-short-and-stout.html. Patroon van Snoopy heb ik uitgewerkt en is (nu pas) onder het tabblad 'eigen patronen' terug te vinden.

      Verwijderen
  5. Wat een superleuk patroon! Ik wil graag met snoopy beginnen, maar bij het lijfje kan ik niet terugvinden hoe je het zwarte vlekje hebt gemaakt. Heb je dag ook ergens staan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan geen vlekje terugvinden in mijn aantekeningen, ik heb Snoopy er zelf even bij gepakt; het is maar een heel klein vlekje ik telde zeven vasten in een cirkel. (En ik zag nu dat ik met het nahaken van het patroon bij mijn tweede snoopy dus gewoon helemaal geen vlek gehaakt heb..)

      Verwijderen
  6. Kan u me zeggen hoe ik de oortjes moet doen van snoopy want er staat begin 6 losse veronderstel ik en dan 4 v enz maar ik begrijp het niet heb maar 6 losse en hen 10 nodig om de vaste in te haken ofwel begrijp ik het verkeerd

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Linda. Het is inderdaad niet zo duidelijk (ik moest zelf ook even bedenken wat ik nou precies had gedaan). Als je 6 losse hebt gehaakt dan haakje 4v terug, op het einde haak je 3V en dan keer je zodat je aan de andere kant weer hetzelfde kan haken. Oftewel je haakt niet alleen terug, maar helemaal rondom je lossenrijtje. Het wordt geen plat maar een rondgehaakt oortje (niet vullen want hij komt wel redelijk plat op het hoofdje).
    Groetjes en succes!

    BeantwoordenVerwijderen