Pagina's

vrijdag 18 januari 2013

Even smullen maar weer

Afgelopen tijd wel gehaakt maar niet meer gefotografeerd, hoog tijd dus!
Mijn favoriete gebakje zou weleens de mandarijn-petitfour kunnen zijn; ik heb nu drie varianten gemaakt (geen enkele met mandarijn!). De muizencupcake is afgemaakt, een variant op de kerstrol gemaakt en de nieuwste de bananensoes.

Eigenlijk had ik een groter haaksel in gedachten maar dat laat ik even voor wat het is. Na ruim een jaar heb ik ('nu al') ontdekt dat ik dus totaal verkeerd haak! Altijd gedacht dat ik alleen het buitenste lusje moest oppakken, maar na het haken van de kikkerkop van Christel Krukkert klopte er iets niet: het was wel een heel vreemd hoofd leek helemaal niet op het plaatje in het boek! Via een haakforum ontdekte ik dus dat ik al die tijd een lusje te weinig had gepakt en dat ik dus zeker niet de enige was. Maar ja.. die kikkerkop heb ik dus maar weer uitgehaald! Eerst maar eens wat kleine dingetjes proberen op de 'nieuwe' manier zoals dus het bovenstaande bananensoesje (mijn eerste 'echte' haaksel!) voordat ik me aan wat groters ga wagen.
Kijk eens; dit is toch geen kikkerhoofd, het lijkt meer een mislukte citroen!